𝗔𝗺 𝗮𝗱𝗿𝗲𝘀𝗮𝘁 𝘀𝗮̆𝗽𝘁𝗮̆𝗺𝗮̂𝗻𝗮 𝗮𝗰𝗲𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗼 𝗻𝗼𝘂𝗮̆ 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗽𝗲𝗹𝗮𝗿𝗲 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘀̦𝗶 𝗜𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗰𝘂 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗿𝗲 𝗹𝗮 𝗜̂𝗻𝘁𝗮̂𝗿𝘇𝗶𝗲𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗶𝗹𝗲𝗴𝗮𝗹𝗲 𝗶̂𝗻 𝗰𝗲𝗲𝗮 𝗰𝗲 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗲𝘀̦𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮̆ 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗮𝗹𝗲 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶:
Secțiunea montană de pe A8 are Studiul de Fezabilitate finalizat cu Acordul de Mediu, inclusiv HG pe indicatorii tehnico-economici din noiembrie 2023. Totuși, deși noua companie CNIR are în acest moment toată infrastructura necesară de la sediu până la angajați ca să poată derula aceste licitații, inclusiv finanțare asigurată prin Programul Transport 2021-2027 și bugetul de stat conform HG, au trecut zece luni de zile, fără să se întâmple nimic, în timp ce în alte regiuni ale țării, alte proiecte de infrastructură rutieră se mișcă cu viteza luminii.
Predarea unor proiecte de către CNAIR către CNIR întârzie. Există proiecte predate incomplet sau deloc deși până la această dată. Șase din cele șapte proiecte ar fi trebuit să fie preluate integral de către noua companie CNIR, în maxim 90 zile. Termenul de predare a depășit cu peste 100 de zile și parcă intenționat acest lucru se întâmplă tot cu proiectele de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei.
𝗗𝗼𝗺𝗻𝘂𝗹𝗲 𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂, 𝘃𝗮̆ 𝗿𝗼𝗴 𝘀𝗮̆ 𝗶̂𝗺𝗶 𝗿𝗮̆𝘀𝗽𝘂𝗻𝗱𝗲𝘁̦𝗶 𝗹𝗮 𝘂𝗿𝗺𝗮̆𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗶̂𝗻𝘁𝗿𝗲𝗯𝗮̆𝗿𝗶:
𝟭. 𝗖𝗲 𝗮 𝗰𝗮𝘂𝘇𝗮𝘁 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗶̂𝗻𝘁𝗮̂𝗿𝘇𝗶𝗲𝗿𝗶 𝗲𝗻𝗼𝗿𝗺𝗲 𝗶̂𝗻 𝗰𝗮𝘇𝘂𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴 𝘀̦𝗶 𝗰𝗮̂𝗻𝗱 𝘃𝗼𝗿 𝗳𝗶 𝘀𝗰𝗼𝗮𝘀𝗲 𝗹𝗮 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲?
𝟮. 𝗗𝗲 𝗰𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗱𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮̆ 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗱𝗶𝗻 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝗹𝗮 𝗖𝗡𝗜𝗥 𝗮 𝗱𝗲𝗽𝗮̆𝘀̦𝗶𝘁 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗹𝗲𝗴𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝟵𝟬 𝗱𝗲 𝘇𝗶𝗹𝗲?
𝟯. 𝗖𝗮̂𝗻𝗱 𝘃𝗮 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝗽𝗿𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗕𝗮𝗰𝗮̆𝘂-𝗕𝗿𝗮𝘀̦𝗼𝘃 (𝗔𝟭𝟯)?
𝟰. 𝗔𝘃𝗲𝘁̦𝗶 𝗶̂𝗻 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗿𝗲 𝗺𝗮̆𝘀𝘂𝗿𝗶 𝘂𝗿𝗴𝗲𝗻𝘁𝗲, 𝗶̂𝗻 𝗰𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂 𝗮𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶?
𝟱. 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗽𝗿𝗼𝘃𝗼𝗰𝗮𝘁 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺𝗲, 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝘀̦𝗶 𝗖𝗡𝗜𝗥, 𝘀𝗲 𝗮𝗳𝗹𝗮̆ 𝗶̂𝗻 𝘀𝘂𝗯𝗼𝗿𝗱𝗶𝗻𝗲𝗮 𝗱𝘂𝗺𝗻𝗲𝗮𝘃𝗼𝗮𝘀𝘁𝗿𝗮̆. 𝗖𝘂𝗺 𝘃𝗼𝗿 𝗳𝗶 𝘀𝗮𝗻𝗰𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶̂𝗻𝗰𝗮̆𝗹𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗲𝗴𝗶𝘀𝗹𝗮𝘁̦𝗶𝗲𝗶 𝗶̂𝗻 𝘃𝗶𝗴𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗶̂𝗻 𝗰𝗮𝘇𝘂𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗰𝗲 𝘁̦𝗶𝗻 𝗱𝗲 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮?
Aștept răspunsul dumneavoastră în scris.