Riscăm să întârziem realizarea podului de la Ungheni!

Riscăm să întârziem realizarea podului de la Ungheni!

Proiectul podului de la Ungheni reprezintă de fapt legătura României cu Republica Moldova la capătul estic a ceea ce trebuie să fie cât mai curând Autostrada Unirii – A8. Realizarea acestui obiectiv ar conecta România de la granița de vest la granița de est din punct de vedere al infrastructurii.

Acest pod peste Prut de la Ungheni care ar face cea mai bună conexiune dintre România și Republica Moldova. Mai mult, acest pod ar crea oportunitatea ca autostrada Unirii să continue pe teritoriul Republicii Moldova spre Chișinău, mai departe spre Odesa și România să culeagă roadele transportului și toate oportunitățile care vin la pachet din legăturile cu Ucraina, cu estul Uniunii Europene.

Este de neînțeles pentru mine de ce nu reușim să facem un pod peste Prut. Când spun că nu reușim, mă refer la faptul că deși acest proiect are aproape un deceniu, noi nu am trecut de faza studiilor și a licitațiilor. Trag un semnal de alarmă și spun că nu mai este niciun loc de alte amânări. Nu vorbim de ceva nemaiauzit, vorbim despre un proiect relativ simplu și nici măcar scump, un pod peste un râu, un pod cu o lungime de 261 de metri și două benzi pe sens, plus un drum de legătură de un kilometru și un punct de control trecere frontieră. Acest proiect nici măcar nu ridică probleme de finanțare, costul total estimat este de doar 33 de milioane de euro din care jumătate va fi suportat de Uniunea Europeană

Leave a comment